eTwinning projekt pod nazivom “Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama” pokrenut je da bi omogućio povezivanje vukovarskih gimnazijalaca s učenicima Tehničke škole Karlovac, a s ciljem upoznavanja specifičnosti života osoba s posebnim potrebama.
Projekt je pokrenula nastavnica Sanda Šutalo iz Tehničke škole Karlovac u suradnji s nastavnicom Sanjom Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar, a provodit će se od ponedjeljka, 1. veljače pa do nedjelje, 20. lipnja. 2021. godine. U vođenju i realizaciji projekta pomoći će Maja Sokač, profesorica hrvatskoga jezika u Gimnaziji Karlovac i Sandra Tomac Lovasić, profesorica engleskog jezika u Tehničkoj školi Karlovac. Izvodeći predviđenih 12 aktivnosti, učenici će kroz 16 tjedana analizirati utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na život osoba s posebnim potrebama.
Termin posebne odgojno-obrazovne potrebe je krovni termin za dvije podskupine učenika: za učenike s teškoćama u razvoju, ali i darovite učenike koji zbog svojih iznadprosječnih sposobnosti također zahtijevaju poseban odgojno-obrazovni pristup. Ovim projektom, fokus je postavljen na sadržaje za osobe s teškoćama u razvoju. Zajedničkom suradnjom učenika dviju škola, pripremit će se prilagođeni digitalni sadržaji za učenje, za osobe s teškoćama u razvoju. Ti će sadržaji, zajedno s iskustvom ovakvog načina rada, biti objediniti u e-knjizi. Učenici će ovim projektom razvijati komunikacijske, društvene i IKT vještine. Razmjenjivat će gledišta i iskustava uz toleranciju i uvažavanje tuđih stavova, stvarat će i objavljivati digitalne sadržaje, upoznati specifičnosti života osoba s posebnim potrebama, analizirati utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na njihov život te razvijati toleranciju i empatiju.
Inkluzivna i digitalna (asistivna) tehnologija predstavit će se kao mogućnost poboljšanja kvalitete edukacijskog procesa u stjecanju znanja i vještina u području primjene dobrih praksi budući se danas kontinuirano promiču vrijednosti i načela inkluzivnosti. Vrijednosti i načela inkluzivnosti podrazumijevaju uvažavanje različitosti i stav da sva djeca mogu učiti i imaju iste potrebe, ali je način njihova zadovoljavanja tih potreba različit.
Događanja u projektu detaljno su popraćena izvještajima koji se bilježe na blogu pokrenutom za ovu potrebu. http://projektasistivnetehnologije.weebly.com Trenutne informacije o aktivnostima projekta dostupne su korisnicima eTwinninga na platformi TwinSpace.
U sklopu eTwinninga „Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama“, pokrenutog kako bi omogućio povezivanje vukovarskih gimnazijalaca s učenicima Tehničke škole Karlovac, a s ciljem upoznavanja specifičnosti života osoba s posebnim potrebama, Miroslav Vrankić, doktor znanosti i redoviti profesor na Tehničkom fakultetu sveučilišta u Rijeci, u četvrtak 20. svibnja 2021. u 19 sati održat će predavanje “Osobna priča o asistivnoj tehnologiji”.
Dr.sc. Miroslav Vrankić zaslužan je za nekoliko tehnoloških pomagala koji uvelike olakšavaju život osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju te je jedan od sto najvećih pokretača promjena u ovom dijelu Europe. Osnovao je i pokrenuo tvrtku E-Glas (www.eglas.hr ) 2009. pri Znanstveno-tehnologijskom parku Sveučilišta u Rijeci čija je misija pomaganje osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama u razvoju. Zajedno sa svojim timom osmislio je prvu hrvatsku logopedsku vježbenicu ” Koko i Srećko” namijenjenu djeci s artikulacijskim poremećajima. Osmislili su i sustav Servus za upravljanje domom pomoću govora kako bi osobe koje ne mogu koristiti svoje ruke mogle upravljati svojim domom samo uz pomoć govora. U suradnji s udrugom Neuron iz Zagreba razvili su softver Serwantess, komunikator namijenjen osobama s ALS-om koje ne mogu govoriti i ne mogu se služiti rukama. Softver uz pomoć posebnog uređaja za praćenje pogleda omogućava osobama komunikaciju pogledom, pri čemu softver izgovara sve što osoba napiše svojim pogledom na ekranu. Razvili su i softver ABC Maestro za učenje tipkanja i čitanja a koji je namijenjen djeci koja imaju poteškoća s pažnjom i koncentracijom, finom motorikom, okulomotornom koordinacijom, vizualnom percepcijom, za djecu s višestrukim teškoćama, disleksijom, disgrafijom te nerijetko kombinacijom istih.
Profesor Vrankić je na riječkom Tehničkom fakultetu osmislio kolegij Asistivna tehnologija, s ciljem da potakne studente na učenje o humanoj tehnologiji posredstvom koje olakšavaju život osobama s invaliditetom te radi na sustavnoj edukaciji o asistivnoj tehnologiji pri čemu je, u partnerstvu s Tehničkim fakultetom u Rijeci i Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom u Zagrebu, organizator konferencije ATAAC o asistivnoj tehnologiji i potpomognutoj komunikaciji.
Kako je želju za pomaganjem ljudima spojio sa svojim tehničkim znanjima profesor Vrankić otkrit će nam u svom predavanju “Osobna priča o asistivnoj tehnologiji” u četvrtak 20. svibnja 2021. u 19 sati. Pridružite nam se putem poveznice:
https://us02web.zoom.us/j/84979574846?pwd=NEUxRmJQTDRnTXBxb040QjNSZFdPZz09
(Meeting ID: 849 7957 4846 Passcode: tBj2dY)
e-TWINNING projekt pod nazivom Pristupačnost digitalne tehnologije osobama s posebnim potrebama omogućava povezivanje vukovarskih gimnazijalaca s učenicima iz Tehničke škole Karlovac s ciljem upoznavanja specifičnosti života osoba s posebnim potrebama. Projekt je pokrenula nastavnica Sanda Šutalo iz Tehničke škole Karlovac u suradnji s nastavnicom Sanjom Pavlović Šijanović iz Gimnazije Vukovar, a provodit će se od 1. veljače pa do 20. lipnja.
Izvodeći predviđenih 12 aktivnosti, učenici će kroz 16 tjedana analizirati utjecaj pomoćnih tehnologija i prilagođenih digitalnih sadržaja na život osoba s posebnim potrebama. Termin posebne odgojno-obrazovne potrebe je krovni termin za dvije podskupine učenika – za učenike s teškoćama u razvoju, ali i darovite učenike koji zbog svojih iznadprosječnih sposobnosti također zahtijevaju poseban odgojno-obrazovni pristup. Ovim projektom, zajedničkom suradnjom učenika dviju škola, pripremit će se prilagođeni digitalni sadržaji za učenje za osobe s posebnim potrebama te će sadržaji, zajedno s iskustvom ovakvog načina rada biti objedinjeni u e-knjizi.
Učenici će ovim projektom poboljšati svoje IKT vještine, komunikacijske vještine, učit će kako bit tolerantni, kako raditi timski, razvijat će empatiju.
Veselimo se suradnji i zajedničkom radu na projektu te ćemo vas redovito izvještavati o realizacijama pojedinih aktivnosti.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |