preskoči na sadržaj

Gimnazija Vukovar

Održana radionica o komunikacijskim vještinama u sklopu UNICEF-ovog projekta

 

U okviru suradnje s Uredom UNICEF-a u Hrvatskoj, Gimnazija Vukovar imala je čast biti dio projekta usmjerenog na jačanje inkluzivnih obrazovnih praksi i podršku učenicima inojezičarima. U sklopu projekta, dana 3. rujna 2025. godine, u našoj je školi održana edukativna radionica pod nazivom "Komunikacijske vještine u suradnji s roditeljima i učenicima", koju je vodila stručnjakinja Eli Pijaca Plavšić, suradnica UNICEF-a.

 

Radionica je okupila profesore i stručne suradnike naše škole, a fokusirala se na razvoj ključnih vještina potrebnih za uspješnu i kvalitetnu komunikaciju s roditeljima i učenicima, posebice u kontekstu rada s učenicima migrantskog porijekla i inojezičarima, kojih trenutno u našoj školi pohađa četvero – iz Palestine i Ukrajine.

 

Teme radionice bile su:

 

  • razumijevanje uzroka sukoba u školskom okruženju,
  •  
  • stilovi rješavanja sukoba (prema Thomas-Kilmanovom modelu),
  •  
  • važnost aktivnog slušanja i neverbalne komunikacije,
  •  
  • korištenje „Ja-poruka“ u svakodnevnoj komunikaciji,
  •  
  • kako dati konstruktivnu povratnu informaciju,
  •  
  • razvijanje emocionalne pismenosti i empatije u radu s učenicima i roditeljima,
  •  
  • izazovi u komunikaciji s prezaštitničkim, nerealnim ili preopterećenim roditeljima,
  •  
  • kako izgraditi odnos povjerenja s učenicima različitih kulturnih i jezičnih pozadina.

 

Radionica je bila interaktivna i iskustvena, s nizom vježbi u parovima i manjim grupama, što je omogućilo sudionicima da prepoznaju vlastite komunikacijske obrasce te se upoznaju s učinkovitim tehnikama za prevenciju i rješavanje konflikata.

 

Dojmovi nastavnika

 

Sudionici radionice izrazili su veliko zadovoljstvo i zahvalnost na prilici za stručno usavršavanje koje je bilo konkretno, praktično i primjenjivo u svakodnevnom radu. Posebno su istaknuli važnost ovakvih edukacija u suvremenom školskom kontekstu koji je sve složeniji i zahtjevniji, kako zbog izazova u radu s roditeljima, tako i zbog sve raznovrsnijih potreba učenika.

 

„Ova radionica me podsjetila koliko su emocije i komunikacija ključni u našem radu, a često ih stavljamo u drugi plan zbog administrativnog i nastavnog pritiska.“

 

„Vrlo korisno, konkretno i primjenjivo. Posebno su mi bile vrijedne vježbe aktivnog slušanja i parafraziranja – već vidim kako ću to isprobati u razredu.“

 

„S obzirom na prisutnost inojezičnih učenika u školi, korisno mi je bilo razmisliti kako se i neverbalno i verbalno jasnije i suosjećajnije izraziti.“

 

Radionica je bila važan korak prema jačanju kompetencija nastavnog osoblja u radu s učenicima koji dolaze iz različitih kulturnih i jezičnih sredina, ali i općenito u unaprjeđenju školske klime i suradnje s roditeljima. U suvremenoj školi, koja se sve češće suočava s brojnim izazovima – od komunikacijskih barijera, preko nesporazuma s roditeljima, do potrebe za većom emocionalnom podrškom učenicima – ovakve radionice predstavljaju izuzetno vrijedan resurs.

 

Zahvaljujemo UNICEF-u na podršci, kao i našoj predavačici gđi Eli Pijaci Plavšić na stručnosti, toplini i otvorenosti. Veselimo se daljnjoj suradnji i novim edukativnim susretima!

 


Geografija kao most među kulturama - učenici predstavili teme iz Ukrajine i Palestine

 

Na satu geografije učenici iz Palestine i Ukrajine sjajno su se uključili u projektne zadatke, koristeći priliku da kroz geografske teme predstave i dijelove svoje kulture i domovine. Na kreativan i informativan način povezali su obrazovni sadržaj s vlastitim iskustvima, što je obogatilo nastavu i zainteresiralo njihove vršnjake. Učenici trećeg razreda predstavili su primjere velikih infrastrukturnih projekata iz Ukrajine i Palestine, naglašavajući njihov utjecaj na okoliš, gospodarstvo i svakodnevni život. Kroz jasno strukturirane prezentacije, pokazali su razumijevanje geografskih pojmova i važnost održivog razvoja. Jedna učenica drugog razreda obradila je odnose Europske unije i Palestine, približavajući svojim kolegama političku i gospodarsku dimenziju međunarodne suradnje. Učenica prvog razreda istražila je zaštićeno prirodno područje u Palestini, pri čemu je posebno istaknula važnost očuvanja prirodne baštine i bioraznolikosti. Ova aktivnost nije samo doprinijela učenju geografije, već je otvorila prostor za dijalog, razmjenu perspektiva i međusobno uvažavanje. Učenici su pokazali da su spremni učiti jedni od drugih i graditi školu kao zajednicu u kojoj različitost obogaćuje.

 


Učenici iz Palestine i Ukrajine predstavili svoje zemlje vršnjacima

U sklopu aktivnosti usmjerenih na međukulturno učenje i međusobno upoznavanje, učenica iz Palestine i učenik iz Ukrajine održali su zanimljiva izlaganja o svojim domovinama za zainteresirane učenike naše škole. Tijekom prezentacija, učenici su govorili o kulturi, jeziku, običajima, glazbi i zanimljivostima iz Palestine i Ukrajine. Kroz fotografije, glazbene isječke i osobne priče približili su publici svakodnevni život u svojim zemljama i prenijeli iskustva iz vlastite perspektive. Posebno su se osvrnuli na razlike i sličnosti koje su primijetili između svog i hrvatskog društva, što je kod publike izazvalo zanimljive komentare i pitanja. Za kraj su osmislili i proveli Kahoot kviz s pitanjima vezanim uz svoje prezentacije. Učenici koji su pratili izlaganja s velikim su se entuzijazmom uključili u kviz, a atmosfera je bila poticajna i vesela. Ova je aktivnost pokazala koliko je važno pružiti učenicima priliku da se izraze, podijele svoje priče i osjećaju ponos zbog vlastitog identiteta. Također je pridonijela međusobnom razumijevanju, jačanju povezanosti i stvaranju inkluzivne školske zajednice.

 


Biblioterapija u Gimnaziji Vukovar – knjige koje spajaju i osnažuju

U sklopu projekta koji se provodi uz podršku UNICEF-a, u Gimnaziji Vukovar tijekom proljetnih mjeseci održan je ciklus radionica biblioterapije namijenjenih učenicima koji dolaze iz različitih jezičnih i kulturnih sredina. Radionice su se održavale jednom mjesečno, a vodile su ih školska knjižničarka i psihologinja. Kroz čitanje i razgovor o knjigama, stripovima, filmovima i drugim kreativnim sadržajima, učenici su razvijali komunikacijske vještine, emocionalnu pismenost i međusobno razumijevanje. Biblioterapija je učenicima pružila siguran i poticajan prostor u kojem su mogli izraziti svoje misli, osjećaje i iskustva. Poseban naglasak bio je na uključivanju učenika kojima hrvatski nije materinski jezik, kako bi se osjećali prihvaćeno i ravnopravno u razrednoj zajednici. Tijekom radionica učenici su kroz grupne aktivnosti, rasprave i kreativne zadatke gradili samopouzdanje, učili slušati druge i otvoreno dijeliti vlastita razmišljanja. Rezultati su vidljivi – učenici su pokazali veću sigurnost u izražavanju na hrvatskom jeziku te su se aktivnije uključivali u razredne i izvannastavne aktivnosti. Biblioterapija se pokazala kao vrijedan alat za poticanje integracije, emocionalnog razvoja i međukulturnog dijaloga među učenicima, a planira se i nastavak aktivnosti tijekom sljedeće školske godine.


Podrška integraciji učenika migranata, azilanata i stranaca u školama u Hrvatskoj

Pod pokroviteljstvom Švicarskog državnog tajništva i u suradnji s Unicefom, naša škola sudjeluje u projektu “Podrška integraciji učenika migranata, azilanata i stranaca u školama u Hrvatskoj”, usmjerenom na stvaranje poticajnog, inkluzivnog i podržavajućeg obrazovnog okruženja za sve učenike.

Ciljevi projekta su:

  • Podržati razvoj školskih aktivnosti koje odgovaraju specifičnim potrebama učenika inojezičara, migranata, azilanata i izbjeglica.
  • Ojačati kapacitete škole za kvalitetnu i uspješnu integraciju učenika u obrazovni sustav.
  • Razviti održive, inkluzivne i kulturno osjetljive obrazovne prakse usmjerene na učenika.
  • Pružiti konkretne preporuke školama za poboljšanje inkluzije i podrške učenicima migrantskog podrijetla.

Ovaj projekt važan je korak prema školskom okruženju koje prepoznaje raznolikost kao vrijednost i aktivno radi na jednakim mogućnostima za sve.


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Rujan 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

ŠKOLA AMBASADOR

Microsoft school!

Projekt 2017.

Online prognoza

dr. đikić o gimnaziji

CMS za škole logo
Gimnazija Vukovar / Šamac 2, HR-32000 Vukovar / gimnazija-vukovar.skole.hr / administracija@gimnazija-vukovar.skole.hr
preskoči na navigaciju