preskoči na sadržaj

Gimnazija Vukovar

Erasmus+ u Bratislavi (24. 2. 2025. – 28. 2. 2025.)

„Artificial Intelligence for Busy Teachers“

U razdoblju od 24. do 28. veljače 2025. godine dvije profesorice Gimnazije Vukovar, Ljiljana Bijelić i Suzana Osička, sudjelovale su u Erasmus+ akreditaciji u Bratislavi na tečaju pod nazivom „Artificial Intelligence for Busy Teachers“, fokusiranom na primjenu alata umjetne inteligencije, kako u obrazovnom procesu, tako i u njegovoj pripremi. Tečaj je održan u školi stranih jezika International House Bratislava u Slovačkoj. Voditelj tečaja i glavni predavač bio je gospodin Filip Ksenzulak, mladi profesor engleskog jezika iz Bratislave i odličan poznavatelj primjene alata umjetne inteligencije.

Tečaj je imao međunarodni karakter, a ostali polaznici dolazili su iz Češke, Turske i Portugala. Tijekom radionica i interaktivnih sesija, svi sudionici imali su priliku naučiti kako integrirati AI alate u planiranje nastave s ciljem unapređenja procesa učenja i poučavanja.

AI alati korišteni na tečaju

Tečaj je obuhvaćao rad s alatima kao što su ChatGPT, ElevenLabs, Gamma, OpenArt, Copilot, Leonardo, Remini, Fotor, LetEnhance i dr. Polaznici su također imali priliku koristiti ChatGPT za izradu Kahoot kvizova, generiranje kvizova i igara kao alata za dobivanje povratnih informacija o usvojenim ishodima kod učenika te istražiti mogućnosti izrade raznih izvješća i analiza o uspjehu učenika, što može poslužiti i kao povratna informacija roditeljima o uspješnosti njihove djece.

Ukratko o najvažnijim AI alatima

ChatGPT

ChatGPT je moćan alat za podučavanje i obrazovanje. Nastavnici ga mogu koristiti za planiranje nastave, generiranje ideja za aktivnosti ili stvaranje zanimljivih materijala. Također može služiti kao razgovorni partner učenicima za vježbanje jezičnih vještina ili istraživanje novih tema. S mogućnostima poput generiranja teksta i podrške pri objašnjavanju složenih ideja, izvrstan je resurs za pojednostavljivanje lekcija, odgovaranje na pitanja učenika te čak i za generiranje edukativnih vizuala ili primjera. Pomaže uštedjeti vrijeme i čini nastavu interaktivnijom i kreativnijom.

ElevenLabs

ElevenLabs je alat koji koristi umjetnu inteligenciju za pretvaranje teksta u govor, koji zvuči kao stvarni glas osobe. Često se koristi za stvaranje sadržaja poput audioknjiga, podcasta ili glasovnih naracija za videozapise. Jedna od njegovih najistaknutijih značajki je kloniranje glasa, što znači da može kopirati određeni glas kako bi govor zvučao personalizirano. To je jednostavan način za pretvaranje pisanih riječi u jasan, prirodan zvuk.

Gamma

Gamma je alat dizajniran za pomoć pri stvaranju vizualno privlačnih prezentacija, dokumenata i web stranica brzo i jednostavno. Koristi umjetnu inteligenciju za generiranje profesionalnih slajdova i rasporeda na temelju korisničkog unosa, štedeći vrijeme na dizajnu. Posebno je koristan za nastavnike i edukatore, omogućujući im da planove lekcija, sažetke ili nastavne materijale pretvore u privlačne vizualne prikaze. Gamma je izvrsna za stvaranje jasnog i dinamičnog sadržaja spremnog za dijeljenje s učenicima ili kolegama, čime nastava postaje interaktivnija i vizualno atraktivnija.

OpenArt

OpenArt AI je platforma koja pomaže korisnicima u stvaranju jedinstvenih digitalnih umjetničkih djela koristeći umjetnu inteligenciju. Omogućuje generiranje slika jednostavnim opisivanjem onoga što korisnik želi, što ga čini korisnim alatom za edukatore, kreatore sadržaja i sve koji trebaju prilagođene vizuale. Nastavnici mogu koristiti OpenArt AI za dizajniranje ilustracija za lekcije, izradu vizualnih pomagala ili kreiranje kreativnih projekata za učenike. To je jednostavan i kreativan način da se ideje ožive s pomoću umjetno generirane umjetnosti.

Istraživanje Bratislave

Osim formalnog dijela edukacije, polaznici tečaja imali su priliku istražiti Bratislavu i njezine znamenitosti, uključujući poznati Bratislavski dvorac, staru gradsku jezgru, veličanstvene katedrale i mostove. Također su posjetili okolne destinacije te imali priliku steći nova poznanstva s kolegama iz različitih zemalja, razmijeniti iskustva i ideje o primjeni AI alata u obrazovanju.

Zaključak

Ovaj tečaj bio je izuzetno koristan za profesionalni razvoj svih sudionika, pružajući im nova znanja i uvide u to kako AI alati mogu unaprijediti obrazovne procese i motivirati učenike na inovativne načine. Primjena umjetne inteligencije u obrazovanju ne samo da može olakšati rad nastavnicima, već i prilagoditi sadržaje potrebama učenika, čineći ih zanimljivijima i pristupačnijima.

Osim toga, sudionici su ostvarili nove međunarodne kontakte, što otvara mogućnosti za buduće suradnje i daljnju razmjenu znanja. Erasmus+ mobilnost u Bratislavi bila je vrijedno iskustvo koje će omogućiti nastavnicima da stečeno znanje primijene u nastavi i podijele ga s kolegama, s ciljem poboljšanja obrazovnog sustava u svojoj školi i šire.

Stečeno znanje i vještine zasigurno će doprinijeti unapređenju nastave te povećanju motivacije i angažmana učenika kroz primjenu inovativnih AI alata u obrazovanju


"Brain-Based Learning: Understand How Students Really Learn“

U razdoblju od 06.10.2024. – 13.10.2024. nastavnice Sandra Savičić i Antonija Milić sudjelovale su na strukturiranom tečaju pod nazivom „Brain-Based Learning: Understand How Students Really Learn“ u sklopu Erasmus plus akreditacije. Tečaj je međunarodnog karaktera, a održao se u školi stranih jezika Converzum u Budimpešti. Cilj tečaja je pomoći edukatorima da osmisle nastavne aktivnosti koje omogućuju uspješno učenje i savladavanje nastavnog gradiva u svrhu cjeloživotnog učenja. Nastavnice su u sklopu tečaja osmislile nastavni sat koji je uključivao naučene tehnike za  pojačanu motivaciju učenika, kreativan pristup radu i na koncu, bolje shvaćanje i pamćenje naučenog. Tečaj je odgovorio na brojna pitanja, a neka od pitanja su: „Kako možemo pomoći učenicima u uspješnom savladavanju nastavnog gradiva?“ i „Mogu li tehnike poučavanja i učenja koje su edukativne u isto vrijeme biti i zabavne?“.

Ishodi učenja tijekom i nakon završenog tečaja za svakog sudionika su:

  • Prepoznati praktične implikacije najnovijih istraživanja o tome kako mozak uči;
  • Razumjeti kada i kako dolazi do učenja;
  • Osmisliti aktivnosti i lekcije temeljene na principima izvedenim iz znanosti;
  • Donositi informirane odluke o tome koje strategije koristiti i zašto, kako bi maksimizirali ishode učenja;
  • Primijeniti tehnike pamćenja;
  • Stvoriti motivirajuća i angažirajuća iskustva za učenike;
  • Pružati učenicima iskustvo uspjeha i ovladavanja;
  • Podržavati učenike učinkovitim, kreativnim i zabavnim tehnikama učenja;
  • Sami koristiti bolje tehnike učenja.

PLAN TEMA I AKTIVNOSTI OSTVAREN OVIM TEČAJEM:

Dan 1 – Kako funkcionira pažnja

  • Uvod u tečaj, školu i aktivnosti izvan škole
  • Uvodne aktivnosti;
  • Prezentacije škola;
  • Kako pažnja funkcionira ili ne funkcionira.

Dan 2 – Magneti za pažnju

  • Magneti za pažnju;
  • Vizualna memorija;
  • Uloga emocija;
  • Strategije elaboracije;
  • Tehnike pamćenja.

Dan 3 – Tehnike pamćenja

  • Predtestiranje;
  • Praksa prisjećanja;
  • Vremenski raspored.

Dan 4 – Stvaranje značenja

  • Snaga konteksta, biti svjestan;
  • Priče, značenje;
  • Povratne informacije i unaprijed povratne informacije;
  • Izgradnja samopouzdanja učenika.

Dan 5 – Pronađi pravu motivaciju

  • Motivacija;
  • Održavanje pažnje;
  • Dijeljenje ideja.

Dan 6 – Zatvaranje tečaja i izlet

  • Evaluacija tečaja: pregled stečenih kompetencija, povratne informacije i diskusija;
  • Dodjela certifikata o pohađanju tečaja;
  • Izlet i druge vanjske kulturne aktivnosti.

Nastavnice su tečajem savladale nove tehnike učenja i poučavanja, a neke od njih će provoditi u redovnoj i izbornoj nastavi matematike i kemije.


Izviješće o sudjelovanju na Job Shadowing u Gimnaziji Celje-Center

Naziv ustanove: Gimnazija Vukovar

Institucija domaćin: Gimnazija Celje- Center

Država i grad: Slovenija, Celje

Period mobilnosti: 27.1. – 31.1. 2025.

 

Od 27. do 31. siječnja 2025. godine, tri profesorice (Edita Evetić, Mirela Milković i Nataša Vinković) i ravnateljica Gimnazije Vukovar (Giana Marović Zeko) sudjelovale su u Erasmus+ job shadowing aktivnosti u Gimnaziji Celje-Center u Sloveniji. Cilj mobilnosti bio je jačanje inovativnih metodičkih kompetencija, unapređenje europske dimenzije poučavanja i razvoj međunarodne suradnje. Tijekom boravka, sudionice su pratile nastavu, ravnateljica je sudjelovala na konferenciji ravnatelja, razmjenjivale iskustva s kolegama iz Slovenije te promatrale upravljačke i pedagoške prakse škole domaćina.

Posebna pažnja bila je posvećena prilagodbi inovativnih metoda poučavanja lokalnim obrazovnim okvirima, kao i istraživanju mogućnosti dugoročnog partnerstva između dviju škola. Tijekom boravka organizirani su strukturirani sastanci s nastavnicima i školskim vodstvom, što je omogućilo detaljnu analizu obrazovnih politika, implementaciju digitalnih alata te razmjenu iskustava o izazovima u suvremenom školskom sustavu.

 

Razvoj školskog vodstva kroz međunarodnu suradnju

Ravnateljica Giana Marović Zeko sudjelovala je na Konferenciji ravnatelja osnovnih i srednjih škola u Sloveniji, gdje je imala priliku upoznati se s aktualnim trendovima, izazovima i inovacijama u školskom vođenju. Također je pratila rad ravnatelja Gimnazije Celje-Center, Roka Lipnika, analizirajući njihove strategije upravljanja, načine donošenja odluka te pristupe profesionalnom razvoju nastavnika. Ova mobilnost omogućila je razmjenu primjera dobre prakse i razvoj novih strategija za jačanje međunarodne suradnje i implementaciju europskih obrazovnih standarda u školsko vođenje.

Kroz sudjelovanje u diskusijama s ravnateljima iz drugih europskih zemalja, stečeni su uvidi u različite modele školskog menadžmenta, uključujući participativno donošenje odluka, strategije motivacije nastavnog kadra te sustave profesionalnog razvoja nastavnika. Identificirane su konkretne prilike za poboljšanje vođenja škole kroz implementaciju inovativnih strategija praćenja učeničkog napretka i personaliziranog pristupa učenju.

 

Primjena inovativnih metoda u nastavi geografije

Nataša Vinković, profesorica geografije, pratila je nastavu geografije u školi domaćinu i analizirala različite strategije poučavanja, integraciju digitalnih alata i interdisciplinarne pristupe. Posebno se fokusirala na poticanje kritičkog mišljenja, kreativnosti i istraživačkog učenja kroz geografiju. U radnim sastancima s kolegama iz Slovenije, raspravljala je o metodama koje jačaju europsku dimenziju obrazovanja te je identificirala načine na koje se slični pristupi mogu primijeniti u hrvatskom školskom sustavu.

 

Inovativno-metodički pristupi u društvenim znanostima

Mirela Milković, profesorica etike i politike i gospodarstva, pratila je satove sociologije i pedagogije, budući da politika i gospodarstvo nije dio slovenskog obrazovnog sustava u istom obliku kao u Hrvatskoj. Tijekom mobilnosti, analizirala je načine na koje slovenski nastavnici potiču argumentaciju, analitičko razmišljanje i međupredmetnu povezanost u društvenim znanostima. Kroz diskusije s kolegama iz Slovenije, istražila je metodičke inovacije i njihovu primjenu u nastavnom procesu, posebno u kontekstu europske dimenzije poučavanja i razvoja ključnih kompetencija kod učenika.

Posebno su analizirane debate kao nastavna metoda za razvoj kritičkog mišljenja te metode simulacija koje omogućuju učenicima bolje razumijevanje  političkih i gospodarskih procesa kroz praktične scenarije.

 

Matematika kroz inovativne nastavne metode

Edita Evetić, profesorica matematike, prisustvovala je nastavnim satima matematike s ciljem istraživanja inovativnih nastavnih metoda i primjene digitalnih tehnologija u učenju matematičkih koncepata. Promatrala je načine na koje slovenski nastavnici koriste dinamičku geometriju, interaktivne digitalne alate i problemski pristup za poticanje analitičkog razmišljanja kod učenika. Razmjena iskustava s kolegama iz Slovenije omogućila joj je da identificira nove strategije za poučavanje matematike koje će primijeniti u svojoj školi kako bi poboljšala angažiranost učenika i njihovu povezanost matematičkih znanja s realnim problemima.

 

Zaključak i budući koraci

Sudjelovanjem u ovoj mobilnosti, sudionice su stekle dodatna znanja i uvide u inovativne nastavne metode, školsko vođenje i međunarodnu suradnju. Poseban naglasak stavljen je na europsku dimenziju obrazovanja, razvoj inovativnih metodičkih kompetencija te jačanje međunarodnih školskih partnerstava.

Razmjena iskustava unaprijedila je profesionalne kompetencije sudionica i postavila temelje za daljnju suradnju između Gimnazije Vukovar i Gimnazije Celje-Center kroz buduće Erasmus+ projekte, stručna usavršavanja i mobilnosti nastavnika i učenika.

Kao konkretni rezultat mobilnosti, planirano je daljnje stručno usavršavanje putem online radionica s kolegama iz Slovenije, organizacija zajedničkih Erasmus+ projekata te implementacija stečenih znanja u postojeće školske kurikulume. Također, analizirana je mogućnost razmjene učenika kroz kratkoročne mobilnosti u cilju poticanja međukulturalnog učenja i razvoja europskog identiteta kod mladih.

 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Travanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

ŠKOLA AMBASADOR

Microsoft school!

Projekt 2017.

Online prognoza

dr. đikić o gimnaziji

CMS za škole logo
Gimnazija Vukovar / Šamac 2, HR-32000 Vukovar / gimnazija-vukovar.skole.hr / administracija@gimnazija-vukovar.skole.hr
preskoči na navigaciju