preskoči na sadržaj

Gimnazija Vukovar

"Brain-Based Learning: Understand How Students Really Learn“

U razdoblju od 06.10.2024. – 13.10.2024. nastavnice Sandra Savičić i Antonija Milić sudjelovale su na strukturiranom tečaju pod nazivom „Brain-Based Learning: Understand How Students Really Learn“ u sklopu Erasmus plus akreditacije. Tečaj je međunarodnog karaktera, a održao se u školi stranih jezika Converzum u Budimpešti. Cilj tečaja je pomoći edukatorima da osmisle nastavne aktivnosti koje omogućuju uspješno učenje i savladavanje nastavnog gradiva u svrhu cjeloživotnog učenja. Nastavnice su u sklopu tečaja osmislile nastavni sat koji je uključivao naučene tehnike za  pojačanu motivaciju učenika, kreativan pristup radu i na koncu, bolje shvaćanje i pamćenje naučenog. Tečaj je odgovorio na brojna pitanja, a neka od pitanja su: „Kako možemo pomoći učenicima u uspješnom savladavanju nastavnog gradiva?“ i „Mogu li tehnike poučavanja i učenja koje su edukativne u isto vrijeme biti i zabavne?“.

Ishodi učenja tijekom i nakon završenog tečaja za svakog sudionika su:

  • Prepoznati praktične implikacije najnovijih istraživanja o tome kako mozak uči;
  • Razumjeti kada i kako dolazi do učenja;
  • Osmisliti aktivnosti i lekcije temeljene na principima izvedenim iz znanosti;
  • Donositi informirane odluke o tome koje strategije koristiti i zašto, kako bi maksimizirali ishode učenja;
  • Primijeniti tehnike pamćenja;
  • Stvoriti motivirajuća i angažirajuća iskustva za učenike;
  • Pružati učenicima iskustvo uspjeha i ovladavanja;
  • Podržavati učenike učinkovitim, kreativnim i zabavnim tehnikama učenja;
  • Sami koristiti bolje tehnike učenja.

PLAN TEMA I AKTIVNOSTI OSTVAREN OVIM TEČAJEM:

Dan 1 – Kako funkcionira pažnja

  • Uvod u tečaj, školu i aktivnosti izvan škole
  • Uvodne aktivnosti;
  • Prezentacije škola;
  • Kako pažnja funkcionira ili ne funkcionira.

Dan 2 – Magneti za pažnju

  • Magneti za pažnju;
  • Vizualna memorija;
  • Uloga emocija;
  • Strategije elaboracije;
  • Tehnike pamćenja.

Dan 3 – Tehnike pamćenja

  • Predtestiranje;
  • Praksa prisjećanja;
  • Vremenski raspored.

Dan 4 – Stvaranje značenja

  • Snaga konteksta, biti svjestan;
  • Priče, značenje;
  • Povratne informacije i unaprijed povratne informacije;
  • Izgradnja samopouzdanja učenika.

Dan 5 – Pronađi pravu motivaciju

  • Motivacija;
  • Održavanje pažnje;
  • Dijeljenje ideja.

Dan 6 – Zatvaranje tečaja i izlet

  • Evaluacija tečaja: pregled stečenih kompetencija, povratne informacije i diskusija;
  • Dodjela certifikata o pohađanju tečaja;
  • Izlet i druge vanjske kulturne aktivnosti.

Nastavnice su tečajem savladale nove tehnike učenja i poučavanja, a neke od njih će provoditi u redovnoj i izbornoj nastavi matematike i kemije.


Izviješće o sudjelovanju na Job Shadowing u Gimnaziji Celje-Center

Naziv ustanove: Gimnazija Vukovar

Institucija domaćin: Gimnazija Celje- Center

Država i grad: Slovenija, Celje

Period mobilnosti: 27.1. – 31.1. 2025.

 

Od 27. do 31. siječnja 2025. godine, tri profesorice (Edita Evetić, Mirela Milković i Nataša Vinković) i ravnateljica Gimnazije Vukovar (Giana Marović Zeko) sudjelovale su u Erasmus+ job shadowing aktivnosti u Gimnaziji Celje-Center u Sloveniji. Cilj mobilnosti bio je jačanje inovativnih metodičkih kompetencija, unapređenje europske dimenzije poučavanja i razvoj međunarodne suradnje. Tijekom boravka, sudionice su pratile nastavu, ravnateljica je sudjelovala na konferenciji ravnatelja, razmjenjivale iskustva s kolegama iz Slovenije te promatrale upravljačke i pedagoške prakse škole domaćina.

Posebna pažnja bila je posvećena prilagodbi inovativnih metoda poučavanja lokalnim obrazovnim okvirima, kao i istraživanju mogućnosti dugoročnog partnerstva između dviju škola. Tijekom boravka organizirani su strukturirani sastanci s nastavnicima i školskim vodstvom, što je omogućilo detaljnu analizu obrazovnih politika, implementaciju digitalnih alata te razmjenu iskustava o izazovima u suvremenom školskom sustavu.

 

Razvoj školskog vodstva kroz međunarodnu suradnju

Ravnateljica Giana Marović Zeko sudjelovala je na Konferenciji ravnatelja osnovnih i srednjih škola u Sloveniji, gdje je imala priliku upoznati se s aktualnim trendovima, izazovima i inovacijama u školskom vođenju. Također je pratila rad ravnatelja Gimnazije Celje-Center, Roka Lipnika, analizirajući njihove strategije upravljanja, načine donošenja odluka te pristupe profesionalnom razvoju nastavnika. Ova mobilnost omogućila je razmjenu primjera dobre prakse i razvoj novih strategija za jačanje međunarodne suradnje i implementaciju europskih obrazovnih standarda u školsko vođenje.

Kroz sudjelovanje u diskusijama s ravnateljima iz drugih europskih zemalja, stečeni su uvidi u različite modele školskog menadžmenta, uključujući participativno donošenje odluka, strategije motivacije nastavnog kadra te sustave profesionalnog razvoja nastavnika. Identificirane su konkretne prilike za poboljšanje vođenja škole kroz implementaciju inovativnih strategija praćenja učeničkog napretka i personaliziranog pristupa učenju.

 

Primjena inovativnih metoda u nastavi geografije

Nataša Vinković, profesorica geografije, pratila je nastavu geografije u školi domaćinu i analizirala različite strategije poučavanja, integraciju digitalnih alata i interdisciplinarne pristupe. Posebno se fokusirala na poticanje kritičkog mišljenja, kreativnosti i istraživačkog učenja kroz geografiju. U radnim sastancima s kolegama iz Slovenije, raspravljala je o metodama koje jačaju europsku dimenziju obrazovanja te je identificirala načine na koje se slični pristupi mogu primijeniti u hrvatskom školskom sustavu.

 

Inovativno-metodički pristupi u društvenim znanostima

Mirela Milković, profesorica etike i politike i gospodarstva, pratila je satove sociologije i pedagogije, budući da politika i gospodarstvo nije dio slovenskog obrazovnog sustava u istom obliku kao u Hrvatskoj. Tijekom mobilnosti, analizirala je načine na koje slovenski nastavnici potiču argumentaciju, analitičko razmišljanje i međupredmetnu povezanost u društvenim znanostima. Kroz diskusije s kolegama iz Slovenije, istražila je metodičke inovacije i njihovu primjenu u nastavnom procesu, posebno u kontekstu europske dimenzije poučavanja i razvoja ključnih kompetencija kod učenika.

Posebno su analizirane debate kao nastavna metoda za razvoj kritičkog mišljenja te metode simulacija koje omogućuju učenicima bolje razumijevanje  političkih i gospodarskih procesa kroz praktične scenarije.

 

Matematika kroz inovativne nastavne metode

Edita Evetić, profesorica matematike, prisustvovala je nastavnim satima matematike s ciljem istraživanja inovativnih nastavnih metoda i primjene digitalnih tehnologija u učenju matematičkih koncepata. Promatrala je načine na koje slovenski nastavnici koriste dinamičku geometriju, interaktivne digitalne alate i problemski pristup za poticanje analitičkog razmišljanja kod učenika. Razmjena iskustava s kolegama iz Slovenije omogućila joj je da identificira nove strategije za poučavanje matematike koje će primijeniti u svojoj školi kako bi poboljšala angažiranost učenika i njihovu povezanost matematičkih znanja s realnim problemima.

 

Zaključak i budući koraci

Sudjelovanjem u ovoj mobilnosti, sudionice su stekle dodatna znanja i uvide u inovativne nastavne metode, školsko vođenje i međunarodnu suradnju. Poseban naglasak stavljen je na europsku dimenziju obrazovanja, razvoj inovativnih metodičkih kompetencija te jačanje međunarodnih školskih partnerstava.

Razmjena iskustava unaprijedila je profesionalne kompetencije sudionica i postavila temelje za daljnju suradnju između Gimnazije Vukovar i Gimnazije Celje-Center kroz buduće Erasmus+ projekte, stručna usavršavanja i mobilnosti nastavnika i učenika.

Kao konkretni rezultat mobilnosti, planirano je daljnje stručno usavršavanje putem online radionica s kolegama iz Slovenije, organizacija zajedničkih Erasmus+ projekata te implementacija stečenih znanja u postojeće školske kurikulume. Također, analizirana je mogućnost razmjene učenika kroz kratkoročne mobilnosti u cilju poticanja međukulturalnog učenja i razvoja europskog identiteta kod mladih.

 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Ožujak 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

ŠKOLA AMBASADOR

Microsoft school!

Projekt 2017.

Online prognoza

dr. đikić o gimnaziji

CMS za škole logo
Gimnazija Vukovar / Šamac 2, HR-32000 Vukovar / gimnazija-vukovar.skole.hr / administracija@gimnazija-vukovar.skole.hr
preskoči na navigaciju