ZNANSTVENI NOMAD U VUKOVARU
Autor: Tijana Pavliček, 9. 6. 2022.
U subotu, 4. lipnja 2022., održana je 12. Proljetna škola fizike za učenike, učitelje i nastavnike fizike Vukovarsko-srijemske županije. Proljetna se škole fizike, već tradicionalno, održava u prostoru i uz pokroviteljstvo Muzeja vučedolske kulture. Organizatori aktivnosti su dr. sc. Verica Jovanovski, prof, ispred AZOO Podružnica Osijek, i voditeljice županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika fizike Vukovarsko-srijemske županije, Karolina Dvojković, prof. i Ivana Ljevnaić, prof.
Ovogodišnja je škola fizike bila posebna. Učenici i nastavnici fizike imali su priliku upoznati dr. sc. Stuarta Kohlhagena, poznatog australskog edukatora, komunikatora i popularizatora znanosti, poznatijeg pod imenom The Science Nomad i suradnicu, učiteljicu fizike, Danku Pažanin. Dr. Kohlhagen bivši je ravnatelj australske organizacije Questacon - The National Science and Technology Centre i neumorni entuzijast s opsežnim i vrlo zapaženim međunarodnim aktivnostima i rezultatima u radu s mladima te nastavnicima svih obrazovnih razina, od predškolske do visokoškolske. Dobitnik je niza prestižnih nagrada. Dolazak dr. Kohlhagena, u Vukovar na Proljetnu školu fizike bio je doživljaj sam po sebi, a sudjelovanje u radu radionica, zajedno s edukatorom i popularizatorom svjetskog formata, izniman je osjećaj i priča o kojoj će se još dugo pričati. Dr. Kohlhagen svojim je prisustvom i pristupom edukacijskom procesu osvojio sve prisutne učenike, a učitelje i nastavnike „pokorio“ jednostavnim hands-on aktivnostima iza kojih se kriju vrlo složena STEM pitanja i odgovori. Uz engleski kao radni jezik ovogodišnje Proljetne škole fizike, dr. Kohlhagen potaknuo je sve učitelje i nastavnike fizike na promišljanje o samom nastavnom procesu te o korištenju jednostavnog pribora prilikom postavljanja eksperimentalnih zadataka koji mogu zaintrigirati i razbuktati oluju ideja svih učenika. Osim radioničkih aktivnosti, predvođenih pozvanim predavačima, i učitelji i nastavnici fizike, zajedno s učenicima prezentirali su svoje pripremljene demonstracijske pokuse i postere. Tijekom pet sati druženja, 80-ak sudionika imalo je ekskluzivnu priliku učiti i razgovarati s vrhunskim edukatorom kakvoga nemamo često priliku ugostiti. I, naravno, već smo se predbilježili za sljedeći susret. Najvažnija je poruka, koju nam svima ostavlja dr. Kohlhagen, dublje razumijevanje principa i razvijanje cjeloživotne vještine u samoobrazovanju, kako igrom pobuditi znatiželju i zašto je najbolji odgovor zapravo sljedeće pitanje.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |