SKYPE POVEZUJE – UČENICI IZ HRVATSKE I INDIJE RAZMJENILI SVOJA ISKUSTVA IZ ŠKOLSKIH PROJEKATA
Autor: Marina Lukaš, 13. 9. 2018.
U srijedu 13.9.2018. u 10:30 h po srednjoeuropskom vremenu, odnosno 14:00 h po indijskom standardnom vremenu, održan je Skype razgovor između učenika i nastavnika Gimnazije Vukovar i Cambridge School Srinivaspuri iz New Delhija (Indija).
U Gimnaziji Vukovar razgovor se odvijao u učionici kemije koja je ujedno videokonferencijska učionica, opremljena kroz CARNet-ov pilot projekt e-škole. Skype razgovor trajao je 2 školska sata tijekom kojih su vukovarski gimnazijalci saznali brojne zanimljive informacije od svojih prijatelja iz daleke Indije. Cilj razgovora bio je razmjena iskustava i predstavljanje rezultata 3 školska projekta koje su realizirali učenici i nastavnici iz Indije, financiranih preko ISA 2018 (INTERNATIONAL SCHOOL AWARD BRITISH COUNCIL - 2017-18).
Prvi je projekt bio iz područja kemije, pod nazivom - Living Rivers at Stake. Učenici iz Indije predstavili su svoje aktivnosti u kojima su ispitivali kakvoću vode u rijekama Ganga i Yamuna s ciljem utvrđivanja razine onečišćenja u tim dvjema rijekama. Nakon izlaganja zanimalo ih je rade li i vukovarski gimnazijalci slične aktivnosti. Tako su učenici Martina Galić i Mislav Božić iz 4. a razreda predstavili rezultate istraživanja provedenog prije par godina pod vodstvom prof. kemije Kristina Kristek. Radi se o sličnom projektu u kojem su učenici ispitivali utjecaj poljoprivrede na površinske vode koje se ulijevaju u Dunav, mjereći koncentracije fosfata, nitrata, nitrita i amonijevih iona u prikupljenih uzorcima s više lokacija u blizini Vukovara.
Drugi predstavljeni projekt bio je vezan uz geografiju pod nazivom - Time Keeps Slipping Eastward. U ovom projektu cilj je bio da učenici nauče kako se računa lokalno vrijeme diljem planete Zemlje. Nakon što su izloženi detalji kroz prezentaciju nastavnika i učenika iz Indije, uslijedilo je razgovor koji su vodili već spomenuti učenici Mislav, Martina te učenica Nikolina Bradarić iz 4.3 razreda Gimnazije Vukovar zajedno s prof. geografije Natašom Vinković o aktualnoj temi ukidanja ljetnog i zimskog računanja vremena u EU kao i o tome kako se u nastavi geografije uči o računanju vremena i vremenskim zonama.
Treći je projekt bio vezan uz umjetnost pod nazivom – Urban Trash. Cilj ovog projekta bio je podići svijest u javnosti o problemu otpada. Učenici i nastavnici iz Indije prikupljali su otpad kojeg su iskoristili za izradu skulpture krokodila čime su htjeli ukazati na važnost istraživanja načina ponovne upotrebe i recikliranja smeća, posebno plastike. Učenici Gimnazije Vukovar predstavili su aktivnosti koje se provode u njihovoj školi vezane uz podizanje svijesti o važnosti recikliranja kao što su akcije prikupljanja starog papira i elektroničkog otpada.
Projekti su bili predstavljeni kroz PowerPoint prezentacije, a ispred kamera su se izmjenjivali brojni učenici i njihovi nastavnici sa pripremljenim izlaganjima, pitanjima i odgovorima. Razgovor je tekao kroz opuštenu komunikaciju na engleskom jeziku, upotpunjenu smijehom i zanimljivostima vezanim uz kulturu, običaje, tradiciju i znamenitosti svojih zemalja te završio obostranim pozivima na razmjenu učenika među ovim dvjema školama.
Ovim primjerom možemo vidjeti da suvremena tehnologija u školama i načini komunikacije otvaraju vrata u svijet, olakšavaju spoznaju sličnosti i različitosti s drugim kulturama kao i stvaranje prijateljstava među učenicima i nastavnicima diljem svijeta.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |