DANI MEDIJSKE PISMENOSTI U ZNAKU POMOĆNIH TEHNOLOGIJA I PRILAGOĐENIH DIGITALNIH SADRŽAJA NA ŽIVOT DJECE S TEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Autor: Tijana Pavliček, 26. 4. 2021.
Razvojem tehnologije stvaraju se nove mogućnosti za olakšavanje i pospješivanje procesa odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju a njihovo uključivanje kao punopravnih dionika u nastavni proces dio je opće prihvaćene paradigme suvremenog odgojno-obrazovnog sustava. Prema široko korištenoj procjeni danas u svijetu živi više od 93 milijuna djece s teškoćama u razvoju ili jedno od 20-ero djece u dobi od 14 godina ili mlađe živi s nekim oblikom umjerene ili teže teškoće u razvoju. (UNICEF Hrvatska) Inkluzivne obrazovne usluge igraju važnu ulogu u izgradnji dobrih temelja na kojima djeca s teškoćama u razvoju mogu izgraditi kvalitetne živote pri čemu nastavnici u odgoju i poučavanju ne polaze od djetetovih teškoća, već od očuvanih sposobnosti, mogućnosti i interesa djeteta.
U sklopu događanja 4. Dani medijske pismenosti koji se održavaju u organizaciji Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, učenici vukovarske gimnazije i Tehničke škole Karlovac kroz zajednički projekt predstavili su pomoćne tehnologije i izradili prilagođene digitalne sadržaje koji će djeci s teškoćama u razvoju omogućiti kvalitetnije i inkluzivnije obrazovanje.
Učenici su radili u šest skupina na sadržajima vezanim za određene vrste teškoća: oštećenja vida, oštećenja sluha, oštećenja jezično-govorno-glasovne komunikacije i specifične teškoće učenja, oštećenja organa i organskih sustava, intelektualne teškoće, poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja. Kroz zajednički susret putem zoom platforme, učenici su putem prezentacija predstavili informacijsko-komunikacijsku tehnologiju (IKT) kao važan segment u odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju a koja može omogućiti lakše stjecanje funkcionalnih i adaptivnih vještina i znanja koje potom olakšavaju integraciju i punopravnu participaciju u društvu čiji su dionici. Susret je bio otvorenog karaktera te su sadržaje mogli poslušati i zainteresirani nastavnici a kroz dva sata druženja, osim što su učenici pokazali izvrsne vještine u pronalaženju, sistematiziranju i predstavljanju tematskih sadržaja, dokazali su i posjedovanje vještina za kritički odabir informacija iz različitih izvora te argumentirano sagledavanje medijskih sadržaja. Moderatorice susreta bile su voditeljice projekta Sanda Šutalo i Sanja Pavlović Šijanović, a učenicima su podršku pružale profesorice Maja Sokač i Sandra Tomac Lovasić.
Dani medijske pismenosti odgovor su na potrebe djece i mladih i prilika za brojne aktivnosti kojima se stječu nove medijske kompetencije i razvija medijska pismenost. Odgojem za medije u školu se unose vrijednosti o tome kako savjesno koristiti medije, potaknuti kritičku analizu medijskih sadržaja, osvijestiti pozitivne i negativne utjecaje medija i digitalne tehnologije, povećati informiranost o medijskoj sferi i medijskom utjecaju te potiče odgovorno korištenje medija ali i produkcija medijskih sadržaja koji doprinose demokratizaciji društva.
Svojim prezentacijama, učenici su pokazali da je inkluzivno obrazovanje doista pitanje temeljnih ljudskih prava pri čemu je poštivanje različitosti i promicanje kvalitetne inkluzivne prakse važan element na kojem se gradi kultura medija, škole i društva u cjelini.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |