2019-05-06 15:11:22

Projekt CROATICA ZA DJECU I MLADE: promicanje hrvatskoga jezika i hrvatske pisane baštine

Dana 30. travnja 2019. godine u Gimnaziji Vukovar održano je predavanje: Spomenici hrvatskoga jezika i pisane baštine u srednjem vijeku u okviru projekta CROATICA ZA DJECU I MLADE: promicanje hrvatskoga jezika i hrvatske pisane baštine.

Predavanje  i jezične radionice održao je prof. kroat. Ante Bičanić koji je već drugi put u našoj školi.

Ove školske godine u projektu sudjeluju učenici prvih i trećih razreda.

Projekt je namijenjen darovitim učenicima koji imaju želju i sklonost prema dubljem upoznavanju povijesti hrvatskoga jezika, gramatike i pravopisa hrvatskoga jezika te hrvatske pisane baštine.

Ciljevi projekta

promicanje hrvatskoga jezika kao temeljne odrednice hrvatskoga identiteta ponavljanje i proširivanje znanja iz povijesti hrvatskoga jezika utvrđivanje i proširivanje znanja iz gramatike i pravopisa hrvatskoga jezika promicanje hrvatske pisane baštine kao važne odrednice hrvatskoga identiteta utvrđivanje i proširivanje znanja o hrvatskoj pisanoj baštini njegovanje domoljubnih i univerzalnih vrijednosti.

Partneri projekta su Odsjek za kroatistiku Filozofskog fakulteta u Zagrebu, osnovne i srednje škole Grada Zagreba te osnovne i srednje škole u ostalim županijama uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Predavanje s prezentacijom sadržava prikaz najvažnijih povijesnih događaja, osoba i djela koja su obilježila povijesni razvitak hrvatskoga jezika i pisane baštine. Također su vizualno prikazana najstarija i najvažnija djela hrvatske pisane baštine, i to pisana trima pismima – latinicom, ćirilicom i glagoljicom, npr. Višeslavova krstionica, VIII/IX.st., Natpis kneza Branimira, 888. god., Natpis kneza Trpimira, XI. st., Baščanska ploča oko 1100., Plominski natpis, XI. st, Valunska ploča, XI. st, Povaljski prag, 1184., Humačka ploča, XII. st. itd.. Gledajući ta djela i slušajući izlaganje učenici će vizualno i auditivno moći upoznati bogatstvo naše pisane baštine.

Radionica je posvećena suvremenom hrvatskom jeziku i to njegovu važnom dijelu – pravopisu što se pokazalo vrlo učinkovitim načinom svladavanja težih sadržaja jer  učenici brže i bolje uče o jezičnim sadržajima posebice o pravopisnim problemima. Izlaganja i radionice prilagođene su dobi učenika.

Učenici koji su nazočili predavanju i sudjelovali u radionici dobili su na dar stručnu knjigu Pregled povijesti gramatike i pravopisa hrvatskoga jezika.

 


Gimnazija Vukovar